Kampagne til HR og ledere er blevet vist 1,6 millioner gange

Billede fra kampagne til HR og ledere
Der har været stor interesse for kampagnen for pårørende, som gik i gang i maj måned. Kampagnens materialer er blevet vist over 1,6 millioner gange og har haft over 382.000 unikke visninger.

Kan man forebygge, at medarbejdere, der igennem længere tid både skal tage sig af syge familiemedlemmer og passe deres arbejde, ender med selv at blive syge på grund af det dobbelte pres? Det mener både vi og andre aktører godt, at man kan. En ny kampagne, som vi lancerede i foråret, har til formål at hjælpe ledere og HR med at håndtere situationen, når medarbejdere får svært ved at løse deres opgaver, fordi en af deres nære familiemedlemmer – børn, ægtefæller, forældre – bliver syge og får brug for hjælp og støtte.

Kampagnen præsentere bl.a. et samtaleværktøj og en guide til en pårørendepolitik, som virksomheder let kan tage i brug for at støtte de pågældende medarbejdere og forebygge, at de må melde sig syge. Kampagnen har kørt på LinkedIn, facebook og i nyhedsbreve. Første del af kampagnen er netop gennemført, og den har klaret sig rigtig godt.

Der har været over 17.700 klik til kampagnesiden ’Ledere og HR’, og kampagnematerialet er på nuværende tidspunkt blevet vist over 1,6 millioner gange og er nået ud til over 382.000 unikke personer.

Anden del af kampagnen kører i efteråret.

Læs mere om kampagnen og find samtaleværktøj og guide til pårørende politik her.