om os 2025

Videnscenter for Pårørende på Job – Støtte til virksomheder og pårørende

Videnscenter for Pårørende på Job er etableret for at skabe bedre rammer for både virksomheder og medarbejdere, der står midt i et dobbelt ansvar: at passe deres arbejde og samtidig tage hånd om en nærstående med særlige behov.

Når medarbejdere skal unge arbejdsliv og arbejde som pårørende – uanset om det gælder et barn, en partner eller en ældre forælder – kan det føre til stress, udbrændthed og sygefravær. Det rammer ikke kun den enkelte, men også arbejdspladsen.

Kontakt

Vi tager ud til foreninger, organisationer og virksomheder og fortæller om projektet, og om hvordan man kan arbejde med at håndtere situationen ude i virksomhederne. Hvordan spotter man egentlig de medarbejdere, som har brug for støtte? Hvad kan man gøre som kollega? Som leder? Som HR-afdeling? Og hvad kan man gøre selv som pårørende for at få meldt ud på arbejdspladsen om situationen – og skal man overhovedet det?

Hvis du har spørgsmål, ønsker yderligere viden, har gode ideer eller gerne vil booke et foredrag, er du velkommen til at kontakte os på:

Mail: kontakt@ppjob.dk
Telefon: +45 40144268


Vores formål

Vi arbejder for at sætte fokus på en udfordring, der ofte er overset eller tabuiseret. Vores mål er at give både pårørende og virksomheder den viden og de redskaber, der skal til for at skabe balance, trivsel og bæredygtige løsninger i hverdagen.

Hvad vi tilbyder

Til virksomheder: Konkret samtaleværktøj, viden om lovgivning, vejledninger og inspiration til, hvordan man kan støtte medarbejdere uden at gå på kompromis med trivsel og opgaveløsning.

Til pårørende: Råd og redskaber til at håndtere presset, passere på egen mental sundhed og finde en bedre balance mellem arbejds- og privatliv.

Bag videnscentret

Videnscenteret er etableret af Hannah Maimin Weil, der selv har erfaring som pårørende. I samarbejde med eksperter og fagfolk har hun udviklet et sted, hvor både forskning og praksismøder – med fokus på løsninger, der forebygger langvarigt sygefravær og mistrivsel.

Fællesskab og netværk

Ud over og rådgivning skaber vi rammer for erfaringsudveksling. På platforme som Facebook og LinkedIn deler pårørende og virksomheders erfaringer og inspiration til at skabe et sundt samspil mellem arbejdsliv og familieliv.

Holdet bag

Hannah Maimin Weil

Hannah Maimin Weil

Founder og Kommunikationskonsulent

Cand.mag.retorik, Executive Master Corporate Communication, Sygeplejerske.

Mange års erfaring med forskningsformidling og kampagner inden for arbejdsmiljø og sundhed. Initiativtager til Pårørende på Job og projektleder.

Mail: hmw@sundhedogkommunikation.dk – Telefon: +45 40144268

Hannah Maimin Weil

Ulrik Gensby

TeamArbejdsliv ApS. – Partner, arbejdslivsforsker og udviklingskonsulent

Cand.Scient.Adm., Ph.d.

Forsker i arbejdsmiljø og arbejdsliv med specialviden om metoder til formidling og anvendelse af forskning i praksis samt evidensbaserede indsatser.

Projektdeltager. Indsamling af viden. Analyser.

Mail: uge@teamarbejdsliv.dk – Telefon: +45 38345034 – Mobil: +45 22225034

Hannah Maimin Weil

Karen Albertsen

TeamArbejdsliv ApS. – Partner og arbejdslivsforsker

Psykolog, Ph.d.

Forsker i arbejdsmiljø og arbejdsliv med bred erfaring og specialviden inden for psykisk arbejdsmiljø, balance mellem arbejdsliv og privatliv og forebyggende indsatser.

Projektdeltager. Indsamling af viden. Analyser.

Mail: kal@teamarbejdsliv.dk – Telefon: +45 38345034 – Mobil: +45 22225034

Hannah Maimin Weil

Katrine Nyholm Tingskov

Kommunikationskonsulent

Cand. comm.

Flere års erfaring indenfor digital kommunikation, forskningsformidling og kampagner inden for både arbejdsmiljø og sundhed.